Platespotting är sjukt roligt! Jo, faktiskt! Det är så himla kul att se hur folk reagerar när jag talar om att jag platespottar och till och med är registrerad på platespotting.com.


Det är Baffe som fått mig att börja. Han och några polare började i augusti någon gång och hade jättekul med det. De trissade varandra och SMS:en haglade med nya nummer. Men jag måste säga att det är en perfekt sysselsättning i väntan på bussen eller på promenaden.

Vad man gör när man platespottar? Jo, man spanar in svenska nummerplåtar på bilar enligt vissa regler. Först måste man personligen se nummer 001 sedan 002, 003 och så vidare ända till nummer 999. Och alla nummer måste ses i ordning och i verkligheten. Det gills inte om numret dyker upp på någon bil på TV eller en bild i en tidning.

Jag undrar hur länge jag kommer att få hålla på innan jag går i mål?

Skicka en kommentar

 
Top